‘Met één zoekopdracht zoeken in meerdere databronnen.’

Dat was een aantal jaar geleden de grootste wens van onze klanten. Met dit in gedachten zijn we gestart met de  (evolutie van de) AFAS KnowledgeBase (KB). Wat waren we er blij mee en wij niet alleen! Onze klanten hadden het Support Center nagenoeg niet meer nodig en konden alles vinden in de KB. Men zocht met één opdracht direct in de Videotrainingen, Profit Help, (cao) Releasenotes en de FAQ.

Voorkeursmedium of noodzakelijk kwaad?

Nu zijn we een aantal jaar onderweg en hebben we van onze klanten heel veel nieuwe inzichten gekregen via wensen, verbeterpunten en de resultaten op de uitgestuurde Support-enquête. Bij AFAS staat de klant altijd centraal. Daarom is het uitsturen van een enquête enorm belangrijk; waar zitten de knelpunten? Waar en wat is onderhevig aan verbetering? Hoe ervaart de klant het werken met de KB? Daar bleken nog een aantal zaken die aan verbetering toe waren;

Neem bijvoorbeeld de antwoorden die onze klanten gaven op de vraag uit de Support-enquête ‘Waarom is de AFAS Klantportal niet uw voorkeursmedium?’

“Omdat het zoeken vaak niet oplevert wat ik zoek.”

“Ik vind de knowledgebase omslachtig en onduidelijk qua antwoorden.”

“Het kost teveel tijd omdat het opzoeken niet makkelijk gaat.”

“De zoekfunctie is te complex en onderwerpen zijn vaak niet goed te vinden.”

“De klantportal niet altijd snel genoeg is.”

Op basis hiervan hebben wij besloten om een volledig nieuwe én verbeterde KB te bouwen. De belangrijkste en meest cruciale punten die onze klanten ons aandroegen waren:

1.       Ik wil vinden wat ik zoek
2.       Betere performance
3.       1x i.p.v. 2x keer inloggen

Bigger, better, faster!

Vandaag (woensdag 19 maart) is een dag die de boeken ingaat. De nieuwe AFAS KnowledgeBase is live en onze klanten mogen gaan genieten van het gebruiksgemak, de snelheid én de nieuwe functionaliteiten zoals ‘chatten met een supportmedewerker’. En weet u waarom dit een succes gaat worden? De klant staat namelijk altijd centraal. Dankzij hun input en feedback staat er nu een KnowledgeBase van-heb-ik-jou-daar. Bigger, better, faster!

Ik wil een iedereen die aan dit bijzondere project heeft mee geholpen bedanken en ik wens onze klanten heel veel plezier met de nieuwe AFAS KnowledgeBase!

Bekijk hieronder de instructievideo van de nieuwe KnowledgeBase. Veel kijkplezier!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *