Woensdag 29 september, de dag waar de Procesleiders van AFAS Support enorm naar toe hebben geleefd! Je zou zeggen een standaard dag en in de volksmond ook wel bekend als “Gehaktdag”, maar niets is wat het lijkt. De Procesleiders hebben een maand geleden hun eerste presentatie moeten geven voor Herman Zondag (Directeur Customer Operation COO), dit voor de certificering van hun rol binnen AFAS.

Wat houdt deze certificering in?

  • Het geven van een Powerpoint presentatie
    • Hoe zie ik mijn rol binnen Support?
    • Meerwaarde als persoon
    • Meerwaarde voor de AFAS organisatie
    • Onderscheidend vermogen tov de concurrentie
    • Toekomstvisie van Support voor de komende 5 jaar

De presentatie mocht niet langer zijn dan 15 minuten en moest het verhaal van de Procesleider zijn. Na de presentatieronde bij Herman Zondag stond er nog één laatste uitdaging te wachten. Namelijk de presentatie ook geven voor Piet Mars (Lid Raad van Bestuur) en die zou samen met mij de laatste definitieve beoordeling doen.

Om 09.00 was het dan zover, overladen met adrenaline gingen we naar de 4e verdieping, waar de Kamer van Piet is. De sfeer was goed en iedereen had er erg veel zin in. Wat geweldig vonden ze het om hun presentatie en hun visie te mogen delen met de oprichter van AFAS. Eén voor één kwamen ze aan de beurt en werden ze goed aan de tand gevoeld door Piet en mij. De (opbouwende) kritieken waren onderbouwd en werden goed opgepakt door de PS.

Om 11.00 waren alle Procesleiders geweest en konden we terugkijken op een geslaagde sessie waarbij alle Procesleiders, met vlag en wimpel zijn gecertificeerd. Met een gemiddeld cijfer van een 7,8 hebben ze een prima prestatie neergezet en gaan zij Support nog verder op de kaart zetten.

Teamfoto Procesleiders en Piet Mars