Wachten…

U kent het wel, leuk een dagje uit met uw familie naar het pretpark. Alleen is het een fikse teleurstelling als u dan zo lang moet wachten om een ritje met de achtbaan of een rondje in de draaimolen te maken. Zou het niet fijn zijn als u vooraf precies kunt inschatten wanneer die vervelende wachtrij tot een minimum geslonken is en u direct in de attractie kunt plaatsnemen?

We gaan massaal met z’n allen op vrijdag en zaterdag boodschappen doen en staan dan met onze volle winkelwagens te wachten in een rij, die maar niet kleiner lijkt te worden. Toch is hiervoor een prima alternatief. Als u kijkt naar www.albert.nl dan kunt u hier dezelfde boodschappen halen als dat u in de winkel doet, maar met veel meer voordeel:

  • U hoeft de deur niet uit;
  • U kunt rustig op u gemak de boodschappen uitzoeken;
  • U hoeft zich niet druk te maken of alles wel in uw boodschappentas past en of u het wel meekrijgt op de fiets;
  • U wordt geattendeerd op speciale aanbiedingen;
  • Het wordt bij u in de keuken afgeleverd.

Gert Nu ik dit zo schrijf, bedenk ik mij dat bovenstaand voorbeeld heel veel weg heeft van de supportmogelijkheden die wij onze klanten bieden. U begrijpt; deze column komt niet uit de lucht vallen.

Nog steeds belt u als klant naar AFAS Support om vervolgens langer in de wacht te staan dan dat u van ons gewend bent. U krijgt een supportmedewerker aan de lijn en hij kan uw probleem oplossen door uw vraag op te zoeken in onze FAQ database. En u begrijpt niet waarom u nou zo lang heeft moeten wachten. Hoe kunnen wij samen de doorlooptijd bij AFAS support versnellen?

U heeft een probleem met één van onze Profit-producten. Stel dan het volgende vast:

Is het probleem van dien aard dat het uw bedrijfsvoering dermate belemmert zodat uw bedrijfsprocessen stilliggen?
  1. Controleer eerst of het antwoord op probleem in de FAQ database staat.
  2. Staat de oplossing niet in de FAQ database, registreert u de vraag dan direct vanuit uw klantportal.
  3. Bel met AFAS Support.

 

Is uw probleem kleiner van aard of heeft u een vraag?
  1. Controleer eerst of het antwoord op uw vraag in de FAQ database staat.
  2. Staat de oplossing niet in de FAQ database, registreert u de vraag dan direct vanuit uw klantportal.
  3. Een van onze supportmedewerkers neemt contact met u op of geeft u een terugkoppeling via uw klantportal.

Inmiddels wordt meer dan 50% van de vragen geregistreerd via de klantportal en de overige vragen worden gesteld via de telefoon. Onze doelstelling ligt hoger! Samen met u kunnen wij dit realiseren en u kunt lange wachttijden voorkomen door eerst zelf te zoeken in de FAQ. Deze database wordt door twee specialisten dagelijks up-to-date gehouden en zij spelen in op de actualiteit.

Waarom zou u langer wachten dan nodig is? In de winkel of in het pretpark, wilt u dat toch ook niet? Maak het u zelf makkelijk en maak gebruik van de mogelijkheden die u heeft bij AFAS Support. Wij zullen u via de klantportal net zo goed van dienst zijn als dat u dat telefonisch van ons gewend bent!

Customer Self Service, bent u er klaar voor?