Met de term expert (Latijn: expertus; ‘ervaren, beproefd, bewezen, deugdelijk’) of deskundige wordt een deskundig persoon in een vakgebied aangeduid. Een expert wordt geacht veel kennis en ervaring te hebben op een bepaald terrein. Een expert kan als deskundige geraadpleegd worden door een ander, bijvoorbeeld een particulier, een organisatie of een rechtbank.

Zo legt Wikipedia de term expert of deskundige uit. Als klant verwacht u ook expertise van uw leveranciers, collega’s en zelfs van uw naasten op bepaalde gebieden. Maar wat doet AFAS Support hieraan en in welke mate voorzien wij u van de juiste kennis en deskundig advies?

Expert

Zoals u ongetwijfeld heeft gemerkt reageren wij sneller en adequater op uw vragen, met name wanneer u deze via uw klantportal indient. Dat heeft alles te maken met de nieuwe visie van AFAS Support dat eind 2008 is geïntroduceerd: Support One. Dat houdt onder ander het volgende in:

  • Support is ingedeeld per productteam (5 teams)
    • Er is nu specialisatie op productniveau
  • Per productteam is een procesleider aangesteld
  • Er zijn kortere lijnen tussen Support en Productdevelopment
  • Het FAQ & First Class team is fors uitgebreid
  • Meer verantwoordelijkheid: de supportmedewerker is van aanname van het incident tot het oplossen daarvan compleet verantwoordelijk.

Daarnaast zijn wij ook continu gefocust op het trainen van onze medewerkers. Dit doen wij door middel van verschillende (gecertificeerde) opleidingen. De medewerkers volgen (per productteam) de noodzakelijke basis- en vervolgopleidingen. Op deze manier volgt iedere supportmedewerker de cursus die bij hem/haar past.

Wij trainen onze supportmedewerkers natuurlijk niet alleen intern, ook externe gecertificeerde opleidingen kunnen zij op hun CV bijschrijven, bijvoorbeeld:

  • Supportmedewerkers voor financieel hebben uitgebreide boekhoudtrainingen gevolgd.
  • Medewerkers van het productteam HRM/Payroll zijn opgeleide salarisadministrateurs.
  • Supportmedewerkers met als focusgebied fiscaal hebben allemaal een opleiding gevolgd voor het belastingrecht in Nederland.
  • Technische supportmedewerkers hebben cursussen bij Microsoft gevolgd.

Al deze opleidingen en cursussen zijn zorgvuldig geselecteerd en maken onze supportmedewerkers echte experts. Zij lossen uw problemen op, desnoods rechtstreeks in uw computer via support op afstand. Dit alles heeft zijn tijd nodig gehad en wij zien dat dit inmiddels zijn vruchten afwerpt. De beoordelingen die u geeft liggen gemiddeld rond een 8 en het aantal recidive (oplossing niet akkoord) blijft stabiel rond de 7%.

AFAS Support blijft ervoor gaan om u maximaal te laten renderen met AFAS Profit! Volledige ondersteuning, advisering, service en klantvriendelijkheid zijn immers de peilers van ons bestaan.